Galetes suaus de xocolata

 

De vegades m’empano i em trobo dissabte tarda sense haver pensat en res per fer per a què el Miquel i els seus companys tinguin berenar per diumenge. Com que no he pensat què fer, només puc tirar dels ingredients que tinc per casa… Aquestes galetes són genials per moments així, perquè es fan amb coses que tothom sol tenir i a més són súper fàcils.

 

IMG_2234[1]

 

 

Ingredients:

2 ous

1 got de sucre

1 got d’oli de girasol (jo vaig fer servir d’oliva)

1 cullerada de bicarbonat o llevadura en pols (jo vaig fer servir mitja i mitja)

2 cullerades de mantega desfeta

Extracte de vainilla (una cullerada generosa)

100gr de cacau en pols (també podeu fer servir Nesquick o Cola-Cao)

Farina

 

Preparació:

Preescalfem el forn a 180º.

Barregem els ous amb l’oli, l’extracte de vainilla i la mantega. Quan ho tenim tot ben integrat, afegim el sucre.

Mesclem bé amb un batedor de mà i hi afegim el cacau en pols, la llevadura i el bicarbonat.

Quan ho tenim ben integrat i no ens queda cap grumoll anem afegint farina. Primer podrem anar-la integrant amb una espàtula o una cullera de fusta, fent moviments envolvents, però quan la massa se’ns vagi tornant densa haurem de passar a amassar amb les mans. Hem d’afegir farina fins que la massa no s’enganxi als dits.

Sobre el marbre una mica enfarinat estirem la massa amb un corró i tallem les galetes amb un tallador o bé amb un got.

Les diposem sobre una plata de forn amb paper sulfuritzat i les enfornem a 180º uns 10 minuts.

 

IMG_2235[1]

 

 

Temps: 1 hora

Nivell: fàcil

Obervacions: amb aquestes quantitats surten unes 40-45 galetes

 

Responder

