Embolcalls de pebrot escalivat farcits de formatge feta

 

Pebrots? Sí, pebrots!

Els que em coneixeu una mica o em seguiu de fa un temps sabeu que els pebrots, en totes les seves varietats (menys el bitxo), són la meva criptonita particular. Així que imagineu-vos com m’he quedat quan arribo avui a la primera classe del Taller de Cuina on m’he apuntat i em trobo que estàvem a punt de cuinar-los. Quins pebrots!

Doncs ho he fet, sense manies! Tastar-los no els he tastat, però els he pogut cuinar que és una cosa que fins ara no m’havia atrevit a fer mai. Poc a poc, em vaig superant!

Crec que el curs serà molt profitós (ja us aniré penjant totes les receptes), els alumnes (tot i que la mitja d’edat supera bastant la meva) es veuen tots bona gent i el professor -Josep Jorquera- és molt simpàtic i s’explica la mar de bé.

 

La recepta d’avui la podeu aprofitar tant com a aperitiu com d’acompanyament. Es bastant senzilla i queda molt vistosa.

 

 

 

Ingredients:

2 pebrots vermells

250gr de formatge feta en un tros (també podeu utilitzar Burgos, de cabra o de vaca)

12 tiges de cebollí fresc

12 cullerades d’oli d’oliva verge

Orenga (també podeu utilitzar alfàbrega, anet (eneldo), pebre vermell, sèsam o curry

Sal i pebre mòlt

 

Preparació:

Escalivem els pebrots. Per fer-ho, els heu de posar en una plata de forn amb el grill a tope i la plata el més amunt que pugueu. Doneu-los la volta quan veieu que la pell de dalt s’ha cremat i treieu-los quan tingueu la pell cremada de les dues bandes.

Quan són cuits, els posem en un recipient tapat una estona, per a què es refredin i es pugui treure millor la pell. Els pelem amb paper de cuina, els obrim, i els treiem les llavors. Els tallem a tires.

Tallem el formatge a daus i l’adobem amb 12 cullerades d’oli d’oliva, una mica de sal i pebre, i l’orenga. Ho barregeu i ho deixeu macerar uns 30 minuts.

Escorrem el formatge (amb els dits mateix), i el cargolem amb una tira de pebrot escalivat. Lliguem el farcell amb una tija de cebollí. Anem repetint l’operació.

Ho servim fred i amanit amb l’adob restant.

 

 

 

Temps: 1 hora

Nivell: fàcil

Observacions: amb aquestes quantitats surten uns 15 farcells

Responder

