Minicheesecakes individuals

I… alguna cosa dolça també, no?

Com que venien el Sacha i l’Alba a veure el futbol, i sé que el Sacha sempre reclama l’ “algo dolç”, vaig provar a fer aquesta recepta de Bakemanía, una mica adaptada.

Minicheesecakes individuals! Una manera original de presentar el típic pastís de formatge. Això sí, com que són com “bocaditos”… no pots parar de menjar-ne!!!! Van quedar superbons, la veritat. I són molt fàcils de fer. Tot i que com a punt negatiu tenen que s’han de deixar reposar d’un dia per l’altre… si us podeu resistir!!

Ingredients:

100gr més o menys de galetes Digestive (jo vaig fer servir les de xocolata amb llet)

1 cullerada sopera de sucre

5 cullerades soperes de mantequilla

455gr de Philadelphia (jo vaig fer servir dues terrines; no arribava a la mida, però va quedar bo igual)

130gr de sucre

2 ous grans (jo en vaig utilitzar 3 de mitjans)

1 cullerada de cafè d’extracte de vainilla (o els ja usuals 3 taps, que és el que li vaig posar jo)

mitja cullerada de cafè de ratlladura de pell de llimona (jo no li’n vaig posar)

120ml de formatge batut (vaig utilitzar el Quark de Danone sencer, però el de Mercadona es veu que també va bé)

Preparació:

Preescalfem el forn a 180º.

Piquem les galetes que quedin polsim. Les barrejem amb la cullerada sopera de sucre i les cinc cullerades de mantequilla, que haurem fos prèviament.

Amb la massa que queda, omplim el cul dels motlles per cupcakes, apretant bé perquè quedi ben premsat i uniforme.

Cobrim la bandeja, o el que sigui, on haguem posat els motlles amb paper de film i ho reservem a la nevera.

Batem la resta dels ingredients, afegint-ne un cada cop i esperant a que l’anterior s’hagi integrat del tot: primer el philadelphia, seguit del sucre, els ous, l’extracte de vainilla, la ratlladura de pell de llimona (si decidiu posar-n’hi) i el formatge batut.

Amb l’ajuda d’un cullerot, acabem d’omplir els motlles de cupcakes. Heu d’utilitzar motlles bastant rígids; si poseu dels de Mercadona, utilitzeu-ne dos o s’us “desparramarà” la massa.

Ho coem al forn, a 180º uns 18-22 minuts.

Els servim fora dels motlles, acompanyats d’algun sirope o mermelada.

Temps: 1 hora (més una nit de repòs)

Nivell: fàcil

Observacions: millor reserveu els minicheescakes a la nevera, un cop s’hagin refredat del forn, tapats amb paper film. Pot passar que s’us enfonsin una mica del centre, però no patiu: és el foradet perfecte per afegir-hi algun sirope (jo li vaig posar de caramel en uns i de xocolata als altres) o d’alguna mermelada (la de maduixa o gerds és perfecte). 

Un comentario en “Minicheesecakes individuals

Responder

