Flam Fran de Xocolata Blanca

 

Twitter, FaceBook, Printerest (brutaaaaaal!!!!) i TasteBook (els/les que vulgueu conservar un màxim de 100 receptes en un format professional, no us ho perdeu! … i, a més, el Delicious! Ja em perdonareu que actualitzi taaaan “de uvas a peras”.. Intento, almenys, fer una entrada per setmana… però coincidireu que em porto entre mans tropocientas coses, i és difícil!!

Bueno, no m’enrotllo més, que sempre acabo igual.

 

Aquesta recepta va pel Fran. Va ser el seu cumple… i se’ns va passar a tots! Em sentia fatal, així que per “resarcirnos” una mica li vaig donar a triar entre tots els Delicious que tinc “en cola”… Va triar aquest:

 

 

I, com que som així de simples, ens va fer molta gràcia això de: Flam pel Fran –> Flam Fran. I així se li ha quedat a aquest Delicious: Flam Fran de Xocolata Blanca. Boníssim! Una tria genial, Fran! Repetiràs.

 

Ingredients:

5 ous

100gr de sucre

250gr de llet sencera (jo ho vaig fer amb semi i va quedar molt bo igual). Per cert! Coi, Ruth, no hi havia caigut! Porta assac de llet!! No sé si quedarà igual amb llet de soja! :S

250gr de nata líquida per muntar, 35% matèria grassa

200gr de xocolata blanca de cobertura (Ts! Us en podeu anar al Chocolat o similar i comprar paquetets de “pepitas” de xocolata blanca bona per un ull de la cara, o podeu comprar el del Mercadona, que per fer aquest postre funciona igual. Ja no us dic el mateix si heu de fer-ne una cobertura, llavors molt millor del bo!)

Caramel líquid o algun “sirope” (jo vaig fer meitat de caramel i meitat de “sirope” de xocolata negra: molt bons tots dos)

Flameres

 

Preparació:

Preescalfem el forn a 180º.

Cobrim el fons de les flameres amb el caramel o “sirope”.

Batem els ous. Afegim la llet, el sucre i la nata, i seguim batent.

Fonem la xocolata blanca al bany Maria (amb una pot de vidre dins una olla amb aigua fins la meitat del pot aprox, i posem a bullir a foc lent-mig amb la xocolata dins el pot). És important que quedi ben desfeta, sense “grumos”, així que heu d’anar remenant bé la xocolata mentre es va desfent (podeu afegir una o dues cullerades de llet).

Afegim la xocolata desfeta a la mescla anterior i batem bé, que quedi ben dissolta.

Aboquem la mescla a les flameres i les posem al forn, al bany Maria -amb aigua fins la meitat dels flams-, a 180º uns 30 minuts (que no tremolin quan els moguem).

 

 

Temps: 30 minuts aprox

Nivell: Fàcil

Observacions: amb aquestes mesures surten uns 9 flams. Divi, suposo que amb xocolata negra deu funcionar igual!

 

Responder

