Cake de Pastanaga: Version One

 

Feia temps que volia provar de fer un cake de pastanaga… el trobava original i com que no sóc molt de dolç, sempre havia pensat que seria un pastís que m’agradaria.

 

Vaig trobar l’excusa perfecta en el Marc, que és una eminència en aquest tipus de cakes perquè són els seus preferits.

La veritat és que va quedar prou bo, però crec que es pot millorar… i el Marc em va donar la raó: li va posar un 7’5… haurem de seguir provant!

 

 

Ingredients:

200gr de farina per reposteria

1 culleradeta de llevadura Royal

2 culleradetes de canyella

1 culleradeta de jingebre en pols

1/2 culleradeta de nou moscada

100 gr de sucre moreno

175ml d’oli d’oliva suau

3 ous grans

300gr de pastanaga ratllada

50gr de nous a trossets petits

 

Preparació:

El primer que he de dir, abans d’explicar-vos com fer el cake, és que jo li posaria més quantitat d’espècies, sobretot de canyella. Serà una de les primeres coses que implementaré quan torni a provar de fer-lo.

Preescalfem el forn a 180º.

En un bol gran, tamisem la farina, la llevadura i les espècies. Reservem.

Batem, en un altre bol, l’oli, els ous i el sucre moreno, fins que quedi tot ben integrat.

Incorporem els ingredients líquids als secs, barrejant bé amb una cullera de fusta. Un cop tot ben integrat, afegim la pastanaga i les nous.

Aboquem la mescla a un motlle de silicona allargat o bé a un motlle de bundt cake de 23cm, prèviament engrassat amb mantequilla per evitar que el cake s’enganxi.

Ho tenim al forn uns 45-50 minuts. Quan el cake és llest, el deixem al forn, apagat, durant un quart d’hora. Després ja el podem desmotllar i deixar-lo refredar sobre una reixeta.

 

Aquest tipus de cake sol acompanyar-se de frosting de formatge crema:

 

Ingredients:

500gr de formatge crema (Philadelphia)

125gr de mantequilla (a temperatura ambient)

500gr de sucre glass

1 culleradeta d’extracte de vainilla

 

Preparació:

Es bat primer la mantequilla fins que quedi esponjosa.

Se li afegeix el formatge i l’extracte de vainilla i es bat tot fins que queda ben integrat.

Finalment s’hi afegeix el sucre glass i se segueix batent fins a acoseguir una mescla amb textura de frosting.

 

 

Temps: 1 hora i mitja

Nivell: fàcil

Observacions: com a mínim, jo li posaria el doble de canyella.

5 comentarios en “Cake de Pastanaga: Version One

  1. Lydia dijo:

    Puues tiene buena pinta! A mi me gustan mucho los cakes con zanahoria, tienen una jugosidad increíble. Has probado el que tengo en el blog de zanahoria y naranja, sin harina?? Es uno de los mejores que he probado. Si te animas ya me cuentas 😉 Por cierto, gracias por citarme siempre, me alegro de que te gusten las rectas que publico. Bsss guapa

    • Marta Mañé Artells dijo:

      ¡Gracias Lydia!
      El de zanahoria y naranja lo tengo pendiente… pero caerá! Tiene una pinta riquísima!
      Un abrazo,
      M.

  2. Ruti dijo:

    Vaig fer la recepta força semblant, tret de la nou moscada (que no en tenia) i hi vaig introduir alguns canvis:
    -enlloc de gingebre en pols, li vaig posar de fresca,
    -vaig posar més canyella (no arribava al doble), com tu recomanaves
    -vaig optar per farina integral, que m’agrada molt

    El resultat, espectacular. Em va sobrar la meitat de frosting i el tinc congelat per properes ocasions

Responder

