Mandonguilles de la Mama

Mmmmmm!

No hi ha millor onomatopeia (curiosa paraula) per descriure aquest plat. És un dels meus preferits, em torna boja. Podria menjar-ne sense parar. Li tinc un respecte reverencial, perquè les mandonguilles de la mama… bueno, són les de la mama, i no n’hi ha d’iguals. Estan increiblement bones, delicioses, xupirriflàutiques!! Salivo només de pensar-hi.

M’he llevat amb un “antojo de mucho cuidado” (no estic embarassada, ni res); de tant en tant em pillen. Així que m’he armat de valor, m’he anusat el davantal i… he trucat a la mama perquè em tornés a explicar per enèsima vegada com les prepara.

Tenen un aspecte brutal, eh? 🙂

M’han quedat boníssimes!!! Ueeeeeeee!!!

Només m’he trobat amb un problema. Les cassoles de fang no poden anar a la inducció (que és on tenim el fogó més gran), i les he hagut de fer amb el fogó petit de la vitro… sí, han estat com cinc o sis hores cuinant-se. Així que les hem sopat en comptes de dinar-les. NOTA MENTAL: he de comprar una d’aquestes resistències per inducció que es posen entre el fang i el fogó i solucionen aquest tipus de problema.

Ingredients:

800 gr de carn picada (meitat porc, meitat vedella)

3 patates grans

2 pastanagues

3 o 4 cebes petites

All

1 ou

Pà ratllat

Farina

Tomàquet triturat

Caldo

Sèpia

Vi blanc

Picada

Preparació:

Mesclem la carn picada amb l’ou, l’all, el julivert i el pà ratllat (la mama no ho fa, però jo hi he afegit orenga i comino, i ha quedat molt bo). Quan està tot ben integrat, en fem pilotetes i les enfarinem.

Donem “un hervor” a les patates i la pastanaga i les reservem.

Marquem les pilotetes en oli a la cassola i les reservem.

Marquem la sèpia en el mateix oli que les pilotetes i reservem.

Sofregim la ceba i l’all picat, i quan està dauradet, afegim el tomàquet triturat i deixem sofregir (uns vint minuts).

Afegim la patata, la pastanaga i la sèpia, i deixem que s’acabi de fer (uns quinze minuts). És important anar remenant per a que no s’enganxi.

Afegim les boletes i les acabem de daurar.

Afegim el vi blanc i el deixem evaporar. Després el caldo. Deixem que es vagi fent, a foc mig, i sense deixar de remoure.

Quan s’ha begut el caldo, apaguem el foc i deixem reposar tapat.

Temp: unes 3 hores (tot i que queden millor d’un dia per l’altre)

Nivell: Mig 

Observacions: amb 800 gr de carn surten unes 40 pilotetes.

Un comentario en “Mandonguilles de la Mama

Responder

